امروز:  جمعه، 7 ارديبهشت ماه، 1403
Preview Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com
اخبار برگزیده شوش

مشکل نقدینگی پگاه برای خرید تجهیزات جدید

راه اندازی وزنه برداری شهرستان شوش

رسمی غلط و مرگبـار

 

چغندرقند کشاورزان شوشی مشتری ندارد

نماینده شوش: هدف اصلی تروریست‌ها صحن مجلس بود

اسامی هیئت مدیره جدید منطقه ویژه اقتصای شوش

هشدار مسئول حراست شبکه بهداشت شوش

جزئیات جدید از قتل هولناک پدر و پسر در شوش

 

بازدید میرشکاک از پروژه های بیمارستان شوش

تکمیل ساخت دو پروژه مهم بیمارستان شوش

جزئیات کشف محموله برنج قاچاق در شهر الوان

چاپ کتاب آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری شهرستان شوش

مرگ دلخراش یک کشاورز در شوش

اداره آموزش‌ و پرورش شوش در احتضار

دستگیری رمال و فالگیر کلاهبردار در شوش

ویژه نامه سالروز شهادت فرمانده شهید صفر احمدی

انتصاب سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شوش

شهرستان شوش در مسیر توسعه ی سیاسی

شوش و تغییرات مدیریتی

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 2

معارفه سرپرست جدید اداره آموزش و پرورش شوش

دستگیری عوامل ناامنی در منطقه ابراهیم آباد

تغییر در راس آموزش و پرورش شهرستان شوش

نگاهی به عملکرد فرماندار شهرستان شوش - 1

اعلام اسامی پرستاران نمونه شهرستان شوش

ترکیب آینده شورای شهر شوش

وضعیت تعاونی ها در شهرستان شوش

گفت و گو با عبدالحسین چعب رزمنده دوران جنگ

دکتر میرشکاک: برای جوانان شوش افسوس می خورم

 
 
 
 
 
 

اشراف کامل دستگاه قضایی به فضای مجازی شوش

ایجاد 226 فرصت شغلی در شهرستان شوش

شهرداری شوش و حلقه مفقوده آن

نگاهی به عملکرد شورا و شهرداری شوش

اعتراضات پنهانی علیه شاه در کاغذ پارس

ماجرای دبیر ریاضی در شوش که ضد شاه بود

شوش، رضایت و نارضایتی - ورزش

توضیحاتی درباره حضور دکتر میرشکاک در یک جلسه

وجود 20 دور برگردان خطرساز در جاده شوش - اهواز

بیکاری در شوش؛ چالشی بزرگ و فاجعه انگیز

تشکیل یک ائتلاف بزرگ انتخاباتی در شوش

هشدار مدیر کل میراث فرهنگی در خصوص شوش

 
 

تقدیر ویژه استاندار خوزستان از فرماندار شوش

آغار بازرسی سرزده از ادارات شهرستان شوش

بلاتکلیفی کارکنان بازنشسته نیشکر هفت تپه

عدم پرداخت مطالبات ذرت کاران شهرستان شوش

  کد خبر: 1071      ارسال شده در مورخه : جمعه، 12 خرداد ماه، 1391 - 03:30   ._PRINT.  



سرلشكر صفوی مطرح كرد:

هوشمندی رهبری در مسائل داخلی و بین المللی

ایران انا: دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم كل قوا گفت: رهبر معظم انقلاب در مدیریت مسایل داخلی و همچنین در عرصه بین‌المللی با هوشمندی و درایت بسیار عمل می كنند.



به گزارش ایران آنا از پایگاه اطلاع رسانی ،سرلشكر پاسدار 'سید یحیی صفوی' در گفت و گویی به تشریح نقش رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در دفاع مقدس و شرایط سیاسی ‏پس از رحلت حضرت امام( ره)، بیداری اسلامی و حوادث اخیر در سوریه پرداخت.

وی افزود: ما در زمان جنگ تحمیلی مشكلات داخلی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی فراوانی داشتیم و در منطقه نیز با مسائلی ‏روبه ‌رو بودیم كه در دوران حضرت امام (ره ) ایشان با درایت و پس از آن رهبر معظم انقلاب با هوشمندی دشمنان را ناكام گذاشتند .

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم كل قوا، تدابیر و فرامین رهبر معظم انقلاب را از مقاطع سرنوشت ساز جنگ عنوان كرد و افزود:‏ تدابیر و فرامین ایشان در دو مقطع شكست حصر آبادان و شكست محاصره سوسنگرد از مقاطع ‏سرنوشت‌ساز جنگ است كه حضور ایشان و تصمیم‌گیری و دخالت به موقع و قاطعانه ‌شان سرنوشت جنگ را ‏تغییر داد.

سرلشكر صفوی ، حضور رهبر معظم انقلاب در جبهه ها را امری تعیین كننده دانست و افزود:‏ حضور ایشان در خط مقدم خرمشهر، خط مقدم جبهه سوسنگرد و جبهه‌‌های دیگر از جمله دُبّ ‏حردان در نزدیكی اهواز امر بسیار مسلمی است.

وی افزود: ایشان نه‌ تنها خودشان در جبهه‌ها حضور پیدا می‌كردند، بلكه ‏دو فرزند بزرگ ایشان نیز در خط مقدم حضور ‏داشتند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم كل قوا اظهار داشت: هماهنگی ارتش و سپاه در ابتدای جنگ ، یكی از بركات حضور ایشان بود.

سرلشكر صفوی با اشاره به هماهنگی بوجود آمده میان ارتش و سپاه در جنگ تحمیلی و نقش معظم له در ایجاد این مهم گفت: ‏هماهنگی ارتش و سپاه در ابتدای جنگ ، یكی از بركات حضور ایشان بود و ایشان فرماندهان سپاه را ‏مثل فرزندان خود دوست داشتند و فرماندهان ارتش هم رابطه عاطفی خوبی با ایشان برقرار كرده بودند.

وی تاكید كرد: پیوند ‏دادن ماهیت ارتش با سپاهی كه به هر حال هویتی متفاوت با ارتش داشت،كار بسیار مشكلی بود كه ایشان در ‏آن مهم بیش از همه سهم داشتند.‏

وی تصریح كرد: تفكیك مأموریت‌های قوای مسلح نیز از تدابیر رهبر معظم انقلاب و از تصمیمات بسیار كلان نظام ‏است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم كل قوا همچنین به تسلط و اشراف رهبر معظم انقلاب به مسایل سیاسی و نظامی تاكید كرد و اظهارداشت:‏‏ اطلاعات و تسلط ایشان در این حوزه نه در تنها در میان روحانیان و مراجع بلكه در میان رهبران جهان ‏هم بی‌ نظیر است. ‏

سرلشكر صفوی تاكید كرد: رهبر معظم انقلاب را یك رهبر جامع ، شجاع ، مدیر، مدبّر، عادل و یك فقیه عارف می‌ شناسم.

وی افزود: در میان رهبران ‏سیاسی 192 كشور، به اعتقاد من، ایشان آگاه ترین رهبری هستند كه شأن فرماندهی كل قوا را دارند و ‏نیروهای مسلح را چه در بعد هوایی، چه دریایی و چه زمینی می‌ شناسند و به استراتژی‌ها و تاكتیك‌های ‏نظامی در سطوح مختلف آگاهی دارند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم كل قوا یادآور شد: ایشان در باب سلاح‌های اتمی و سلاح‌های شیمیایی فتاوی درخشانی دارند و اینها را حرام اعلام كرده‌اند.

سرلشكر صفوی با اشاره به حمله نظامی عراق به كویت و اتخاذ تدابیر توسط رهبرمعظم انقلاب اظهار داشت: ایشان در آن زمان هم عراق را در تجاوز ‏به كویت و هم حمله آمریكا به عراق را محكوم كردند.

وی گفت: مردم عراق قیام كردند و آمریكایی‌ها كه دیدند ‏اوضاع عراق دارد از دستشان خارج می‌شود و در انتفاضه عراق، بصره و الاماره و تعداد دیگری از شهرهای ‏عراق بدست مردم آزاد شد ، آمریكایی ها ادامه عملیاتشان را متوقف كردند و صدام با سركوب شدید و همه ‏شهرها را پس گرفت.

دستیار ومشاور عالی فرماندهی معظم كل قوا تصریح كرد: رهبری داهیانه ایشان در آن برهه خطیر، ایران را از درگیر شدن در جنگی تازه ‏حفظ كرد. در آن دوران شورای عالی امنیت ملی تشكیل می‌شد، ولی در نهایت رهبر فرزانه انقلاب تصمیم گرفتند ‏كه چه مواضعی اتخاذ شود. ‏

**بیداری اسلامی، نشان‌دهنده تشكیل خاورمیانه اسلامی است‏

سرلشكر صفوی در بخش دیگری از این گفت و گو درمورد بیداری اسلامی در منطقه اظهارداشت:‏ دو جنگ دیگر پیرامون ما، یكی حمله آمریكا در سال 2001 به افغانستان و دیگر به عراق در سال 2003 ‏بود.

وی افزود: استراتژی آمریكایی‌ها این بود كه بعد از افغانستان و عراق به سراغ ایران بیایند، باز روی این نكته تأكید ‏می‌كنم كه آمریكایی‌ها قصد داشتند پس از عراق و افغانستان به ایران حمله كنند.

دستیار ومشاور عالی فرماندهی معظم كل قوا تاكید كرد: آمریكایی‌ها می‌ ‌خواستند ‏ظرف حداكثر دو سال ، مسایل عراق و افغانستان را حل كنند و به اهداف استراتژیك مورد نظرشان برسند، ‏ولی حدود 10 سال است كه در افغانستان گیر كرده‌اند و بیش از 8 سال هم در عراق ماندند و تلفات سنگینی ‏هم دادند.

سرلشكر صفوی همچنین گفت:آمریكایی‌ها به بهانه تولید سلاح كشتار جمعی به عراق حمله كردند و بوش در ‏استراتژی‌ عملیاتی كه اسمش را پیش دستانه گذاشت، گفت كه ما منتظر نمی‌ مانیم كسی به ما حمله كند؛ همین‌ ‏قدر كه احساس كنیم كسی می‌خواهد به ما حمله كند، به او حمله می‌كنیم، كه البته این استراتژی شكست ‏خورد.

وی ادامه داد:تشكیل خاورمیانه بزرگی كه كاندولیزا رایس وزیر امور خارجه وقت آمریكا وعده‌ آن را داده بود، این روزها دیگر بر زبان ‏هیچ‌ یك از آمریكایی‌ها نمی‌آید.

سرلشكر صفوی افزود: هم استراتژی جنگ پیشدستانه و هم طرح خاورمیانه بزرگ شكست خورد ‏و به لطف خداوند متعال، هم‌ اكنون خاورمیانه اسلامی شكل گرفته است و این بیداری اسلامی ، نشان‌دهنده ‏تشكیل خاورمیانه اسلامی است. ‏

**مدیریت و مواضع سیاسی رهبر معظم انقلاب شگفت آور است

وی در بخش دیگری از این گفت و گو ،‌مدیریت و مواضع سیاسی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را شگفت ‏آور دانست و به تشریح برخی از این مواضع پرداخت.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم كل قوا خاطرنشان كرد:‏ در جریان جنگ افغانستان و عراق، در آن برهه، رهبر معظم انقلاب مواضع عالمانه، حكیمانه و مقتدرانه‌ای ‏اتخاذ فرمودند.

وی افزود: آمریكایی‌ها قدرت شیطانی و قدرت بزرگ نظامی و سیاسی هستند و می‌توانند آسیب بزنند، ‏كما این‌ كه در بلایی كه سر عراق آوردند، فقط سه میلیون از مردم عراق آواره و نزدیك به یك میلیون ‏نفر كشته و زخمی شدند، آنها تمام زیرساخت‌های عراق را نابود كرده‌اند.

وی یادآور شد: رهبری ایشان در این‌ ‏كه ایران در این جنگ افغانستان وعراق مصون ماند و آسیبی ندید، شگفت‌آور است و مدیریت و خردمندی ‏و حكمت بالایی می‌طلبید تا خطر از ایران دفع شود.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم كل قوا افزود: مدیریت و مواضع سیاسی رهبر معظم انقلاب، در نحوه اداره ‏دولتمردان ما و در جنگ 33 روزه حزب‌الله لبنان و جنگ 22 روزه غزه نیز بی ‌نظیر است.

سرلشكر صفوی گفت: به نظر من ‏صهیونیست‌ها آمده بودند كه حداقل تا رودخانه لیتانی پیشروی كنند و پشت رودخانه بمانند و حزب‌الله را ‏نابود كنند.

وی افزود: در جنگ 33 روزه، مواضع جمهوری اسلامی و مواضع حضرت آقا و آنچه كه حزب‌الله لبنان با ‏فداكاری و شهادت‌طلبی به دست آورد، باعث شد تا رژیم غاصب و اشغالگر قدس، برای اولین بار در طول ‏تاریخ ننگین خود، طعم شكست را بچشد، آن هم از گروهی كه نظامی رسمی نیستند و لباس شخصی ‏می‌پوشند.

وی افزود: گروهی كه به نام خدا و به نام امام حسین(ع) و تحت تأثیر انقلاب اسلامی و حمایت ایران، در ‏طی 33 روز، طعم شكست را به صهیونیست‌ها چشاندند و امید را در دل همه مسلمانان، از جمله مسلمانان ‏مصر و همه اعراب منطقه زنده كردند.‏

وی اضافه كرد:‏‏ همچنین در طول جنگ 22 روزه غزه، ایشان دو بار موضع گرفتند و بیانیه دادند، درحالی كه ‏مصری‌ها و سعودی‌ها سكوت كردند و حتی به صهیونیست‌ها گفتند تمام نیروهای حماس را در غزه از بین ‏ببرید، چون اینها از سوی ایران حمایت می‌شوند.

سرلشكر صفوی افزود: تنها ایران و رهبری ایران بود كه در طی 22 روز از مردم غزه، از ‏حماس و از جهاد اسلامی دفاع كردند.‏

وی اظهار داشت: خداوند متعال رهبری حكیم، شجاع و مدبر را نه‌ تنها برای ایران اسلامی كه برای مسلمین جهان عنایت ‏فرموده است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم كل قوا تاكید كرد: اگر خصوصیات رهبران 57 كشور عضو سازمان كنفرانس اسلامی و 192كشور مستقلی كه در ‏كل جهان داریم، مطالعه كنیم و ببینیم كشورشان را چگونه اداره می‌كنند، حوزه نفوذ منطقه‌ای و جهانی آنها ‏چقدر است و دیگر مردم جهان را چقدر تحت تأثیر قرار می‌دهند، خواهیم دید كه بعد از حضرت امام (ره)، ‏خصوصیاتی كه رهبرمعظم انقلاب دارند را در هیچ ‌یك از رهبران دنیا نمی‌توان مشاهده كرد و این نیست جز ‏عنایات خداوند متعال. ‏

سرلشكر صفوی افزود: در‏انتخابات مجلس شورای اسلامی نهم، مردم هوشمند ما به عشق ایشان ‏آمدند ، همه دیدیم كه بیش از 64 درصد مردم در انتخابات شركت كنند.

** عربده كشی های دشمنان ملت ایران را منسجم تر كرد

وی همچنین اظهار داشت: البته عربده ‌كشی‌های ‏دشمنان هم مردم ما را منسجم ‌تر كرد و تحت لوای رهبری و ولایت، انتخابات بسیار باشكوهی برگزار شد. ‏

وی تاكید كرد: شرایط اقتصادی و نظامی آمریكا و رژیم صهیونیسیتی به آنها اجازه جنگ جدید در منطقه را نمی ‏دهد.‏

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم كل قوا پاسخ به سوالی درمورد تهدیدهای دشمن و میزان آمادگی جمهوری ‏اسلامی ایران در قبال آن گفت:‏از نظر تحلیل نظامی، احتمال این كه یك جنگ كامل نظامی، چه از سوی امریكایی‌ها چه از سوی رژیم ‏صهیونیستی علیه ایران در آینده نزدیك رخ بدهد، ضعیف است.

وی افزود: نیروهای مسلح ایران همواره آماده ‏هستند و خود را تقویت می كنند و آمادگی‌های هجومی و دفاعی خود را بالا می برند، چون از آینده اطلاع ‏قطعی نداریم و باید هر آن منتظر یك حادثه غیرمنتظره باشیم.

وی همچنین گفت: شرایط سیاسی داخلی ‏رژیم صهیونیستی و شرایط سیاسی داخل آمریكا و همچنین شرایط اقتصادی و نظامی این دو كشور به ‏صورتی نیست كه بخواهند جنگ جدیدی را در منطقه شروع كنند، البته شاید بتوانند شروع كنند، ولی ‏پایان آن در كنترل آنها نخواهد بود و دست ایران است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم كل قوا یادآور شد:ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای هر خطری طرح‌های موثری دارند و خود را برای مواجهه با هر ‏خطری آماده كرده‌اند.

وی تاكید كرد: ملت ایران شجاع و از صهیونیست‌ها متنفر است و هر كسی كه مسلمان ‏باشد، ضد این رژیم جعلی خون خوار، كودك‌ كش است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم كل قوا با تبیین استراتژی دفاعی و قدرت بازدارندگی جمهوری ‏اسلامی ایران در قبال تهدیدات ، گفت:‏ما هوشمندانه در مقابل هر عملیات نظامی و تهدید آنها، متناسب با هر آسیبی كه به ما بزنند، به آنها آسیب ‏خواهیم زد، ولی هوشمندانه عمل خواهیم كرد،یعنی در همان سطحی كه آسیب بزنند، به آنها ضربه ‏می‌زنیم.‏

وی گفت: آمریكایی‌ها در منطقه پایگاه‌ها و منافع متعدد دارند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم كل قوا افزود: آمریكایی ‌ها بیش از 20 پایگاه و بیش از 100 هزار نیروی نظامی در منطقه دارند كه تمام آنها در معرض خطر ‏ایران است .

سرلشكر صفوی یادآور شد: سیاسیون و نظامی های آمریكایی این را خوب می‌دانند كه ‏همه پایگاه‌های آنها در تیررس موشك‌های ایران قرار دارند و به هر جهت نیروهای نظامی آمریكا در منطقه، ‏بسیار آسیب‌پذیر هستند.‏

وی اظهار داشت: دشمنان ما می‌ خواهند ایران را در وضعیت نامطمئن و كشوری به سمت جنگ جلوه بدهند كه در صورت تهدید ،هیچ نقطه‌ای از رژیم صهیونیستی نیست كه در تیررس موشك‌های ما ‏نباشد.

سرلشكر صفوی اظهار داشت: البته باید توجه داشت كه دشمنان می ‌خواهند وضعیت ایران را بی ثبات جلوه دهند،‌ در صورتی كه ایران یك كشور ‏باثبات و قدرتمند است، ما یك كشور امن هستیم.‏

وی، القای نبود ثبات سیاسی و اقتصادی در كشور راتلاش دشمنان دانست و افزود: ‏آنها می‌خواهند در ایران نبود ثبات سیاسی و اقتصادی و حالت نامطمئنی وجود داشته باشد تا مانع از سرمایه‌گذاری‌های ‏خارجی در ایران بشوند و می‌گویند ایران در این تحریم‌ها از بین می‌رود، ولی ما به لطف خداوند متعال ‏قادریم هم كشورمان را اداره كنیم، هم در مقابل تهدیدات خارجی ایستادگی كنیم .

‏**هدف برخی كشورها در برخورد با سوریه تضعیف محور مقاومت و حفظ بقای رژیم صهیونیستی است.

سرلشكر صفوی درتشریح مسایل بین الملی و وضعیت منطقه ، بویژه تلاش برخی كشورها در برخورد با ‏سوریه گفت:هدف اصلی آمریكایی‌ها، رژیم صهیونیستی، برخی از كشورهای اروپایی و برخی از كشورهای خلیج فارس، تضعیف محور مقاومت و حفظ بقای رژیم صهیونیستی ‏است و آنچه در این كشور عمل می‌كنند، به نفع آمریكایی‌ها و ‏صهیونیست‌ها و در جهت تضعیف محور مقاومت، یعنی سوریه، حزب الله لبنان و ایران است.

وی افزود: ایران دخالتِ نیروهایی خارج از سوریه را برای سرنگونی این حكومت ‏قانونی ، محكوم می‌كند و حمایت سیاسی خود را از حكومت قانونی بشار اسد كه در خط مقدم مقاومت ‏است، ادامه خواهد داد.

انتهای خبر / پایگاه خبری ایران آنلاین (ایران انا) / کد خبر 1070


 امانت داري و اخلاق مداري

استفاده از اين خبر فقط با ذکر منبع   مجاز است.


  
  ._PRINT.   Share
کاربرانی که به این خبر امتیاز داده اند.(قرمز رأی منفی و آبی رأی مثبت):

مرتبط باموضوع :

 حضور علی رحیمی فر در ستاد انتخاباتی نوری  [ سه شنبه، 9 اسفند ماه، 1390 ] 4869 مشاهده
 جدیدترین تحولات سیاسی و انتخاباتی شوش  [ دوشنبه، 17 مرداد ماه، 1390 ] 20445 مشاهده
 مردم تحریم‌كنندگان را مجازات خواهند كرد  [ پنجشنبه، 29 تير ماه، 1391 ] 4925 مشاهده
 دلیل قطعی چند روزه پایگاه خبری ایران آنلاین  [ جمعه، 27 بهمن ماه، 1391 ] 12963 مشاهده
 چرا انقلاب بحرین پیروز نمی شود ؟  [ شنبه، 21 مرداد ماه، 1391 ] 4607 مشاهده
امتیاز دهی به مطلب
انتخاب ها

 فایل پی دی اف فایل پی دی اف

 گرفتن پرينت از اين مطلب گرفتن پرينت از اين مطلب

 ارسال به دوستان ارسال به دوستان

 گزارش این پست به مدیر سایت گزارش این پست به مدیر سایت

اشتراک گذاري مطلب